Четвер, 21.11.2024, 10:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Чернігівський колегіум № 11

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Профільне навчання

Від духовно-інтелектуального розвитку
до життєвих компетентностей учнів

 

"Дітям дати радість праці, радість успіху у навчанні,

збудити в їхніх серцях почуття гордості,

власної гідності це перша заповідь виховання.”

В. Сухомлинський

Мета профільного навчання:

- у виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства;

- у розвиток інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей старшокласників;

- у набуття навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності;

- у Прагнення до саморозвитку та самоосвіти, здобуття життєвих компетентностей.

Концепція профільного навчання в старшій школі

Профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно орієнтованого навчання.

Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів

Структура профільного навчання Чернігівського колегіуму №11

1.       Суспільно-гуманітарний:

·          Економічний профіль;

·          Правовий профіль;

·          Історичний профіль.

2.       Філологічний:

·          Іноземної філології профіль;

·          Української філології профіль;

·          Історико-філологічний профіль.

3.       Художньо-естетичний:

·          Художньо-естетичний профіль.

Заходи щодо впровадження  профільного навчання
учнів 10-11 класів Чернігівського колегіуму №11

Створити банк даних педагогічних кадрів, які працюють у профільних класах

На засіданнях МО вчителів колегіуму, розглядати питання щодо стану викладання навчальних предметів у профільних класах та класах з поглибленим вивченням предметів

Здійснювати системний моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, що навчаються в профільних класах

Здійснювати системно-психологічний аналіз особистісних нахилів та уподобань учнів, відповідно до яких рекомендувати профіль навчання

Продовжувати систему допрофільної підготовки учнів 7-9 класів

Проводити методичні оперативки з питань:

Організації, результативності навчання в профільних класах та класах з поглибленим вивченням окремих предметів;

Забезпечувати наступно-перспективні зв’язки між середньою та професійною освітою відповідно до обраного профілю

Вивчати стан викладання предметів в профільних класах та класах поглибленого вивчення предметів

Щорічно проводити круглий стіл «Профільне навчання старшокласників: організація та шляхи вирішення проблем профільного навчання»

Використовувати розроблену в колегіумі модель «Випускник колегіуму»

Продовжувати моніторингові дослідження результативності профільного навчання

Аналізувати питання ефективності профільного навчання та навчання в класах з поглибленим вивченням предметів на засіданнях НМР, педагогічних рад, нарадах при директорові

Здійснювати аналіз подальшого навчання випускників відповідно до обраного профілю навчання

Розробити авторські програми відповідних спецкурсів, факультативів профільних класів

Відпрацювати зміст і форми організації навчальних екскурсій та навчальної практики з урахуванням змісту навчальних програм та профільності навчання

Урізноманітнити форми співпраці із закладами вищої школи з питання профільного навчання

 

УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДОПРОФІЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ

 успішність реалізації допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх на­вчальних закладів передбачає:

створення відповідної нормативно-правової бази (підготовка концеп­ції допрофільної підготовки, положення про курси за вибором, інструктивних листів, наказів щодо організації окремих аспектів допрофільної підготовки, запрова­дження портфоліо тощо);

навчально-методичне забезпечення допрофільної підготовки (створення навчальних програм курсів за вибором, орієнтовних навчальних планів для деяких можливих профілів навчання, підручників, навчальних і методичних посібників, методик, засобів навчання);

створення психологічного супроводу допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів (проведення діагностики з виявлення нахилів, спрямованості й мотивації учнів до певного профілю навчання, того чи іншого виду діяльності; моніторинг успіхів школярів у процесі освоєння курсів за вибором; індивідуальні консультації, групові тренінги тощо);

підготовка й перепідготовка педагогів основної школи до роботи в умовах допрофільної підготовки (директорів, заступників директорів, класних керівників, учителів, соціальних педагогів і шкільних психологів);

розроблення механізму фінансування допрофільної підготовки.

Розподіл годин спецкурсів для учнів 10-11-х профільних класів

10-А клас - Економічний профіль,

10-Б клас - Іноземної філології профіль,

10-В клас - Української філології профіль

11-А клас - Економічний профіль,

11-Б клас - Іноземної філології профіль, 

11-В клас - Української філології профіль.

 

На 2022-2023н.р. плануються такі профільні класи:

- суспільно-гуманітарного напряму (економічний профіль);

- філологічного напряму (української філології профіль, іноземної філології профіль).

Правила організації самоосвітницької діяльності учнів

Учитель має досконало визначати завдання як для окремих учнів, так і для всього класу.

Конкретно формулювати певні проблемні завдання під час самоосвітньої діяльності.

Забезпечувати учнів навчальною літературою, посібниками в достатній кількості.

Враховувати індивідуальні особливості учнів, їхні здібності, інтереси, нахили.

Особливості вивчення української мови в профільних класах

більш глибоке і повне опанування понять, передбачених стандартом освіти;

 широке використання знань із споріднених предметів;

 застосування активних методів навчання;

 організація дослідницької, проектної діяльності учнів.

 

 

Профільне навчання іноземної мови передбачає поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення предмета. Воно має створити учням сприятливі умови для врахування їхніх індивідуальних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів, мотивів і потреб для формування чіткої орієнтації на певний вид майбутньої професійної діяльності, пов'язаної з іноземною мовою. Це здійснюється в результаті широкого використання вчителями іноземної мови колегіуму активних методів навчання, організації дослідницької та проектної діяльності учнів, залучення до навчального процесу освітніх технологій, електронних засобів навчального призначення.

Сучасна парадигма іншомовної освіти в колегіумі зорієнтована на таку організацію навчання, яка забезпечує комунікативно-діяльнісний характер процесу оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту.

Основна школа реалізує іноземної філології профіль, зорієнтований на поглиблення мовної компетенції учнів, формування в них наукового свідогляду, проникнення в зміст лінгвістичної дійсності, яка орієнтується в мові й мовленні.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Чернігівський колегіум №11© 2024