Меню сайту
|
Профільне навчанняВід духовно-інтелектуального розвитку
"Дітям дати радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності це перша заповідь виховання.” В. Сухомлинський Мета профільного навчання: - у виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства; - у розвиток інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей старшокласників; - у набуття навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності; - у Прагнення до саморозвитку та самоосвіти, здобуття життєвих компетентностей. Концепція профільного навчання в старшій школі • Профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно орієнтованого навчання. • Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів Структура профільного навчання Чернігівського колегіуму №11 1. Суспільно-гуманітарний: · Економічний профіль; · Правовий профіль; · Історичний профіль. 2. Філологічний: · Іноземної філології профіль; · Української філології профіль; · Історико-філологічний профіль. 3. Художньо-естетичний: · Художньо-естетичний профіль. Заходи щодо впровадження профільного навчання • Створити банк даних педагогічних кадрів, які працюють у профільних класах • На засіданнях МО вчителів колегіуму, розглядати питання щодо стану викладання навчальних предметів у профільних класах та класах з поглибленим вивченням предметів • Здійснювати системний моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, що навчаються в профільних класах • Здійснювати системно-психологічний аналіз особистісних нахилів та уподобань учнів, відповідно до яких рекомендувати профіль навчання • Продовжувати систему допрофільної підготовки учнів 7-9 класів • Проводити методичні оперативки з питань: • Організації, результативності навчання в профільних класах та класах з поглибленим вивченням окремих предметів; • Забезпечувати наступно-перспективні зв’язки між середньою та професійною освітою відповідно до обраного профілю • Вивчати стан викладання предметів в профільних класах та класах поглибленого вивчення предметів • Щорічно проводити круглий стіл «Профільне навчання старшокласників: організація та шляхи вирішення проблем профільного навчання» • Використовувати розроблену в колегіумі модель «Випускник колегіуму» • Продовжувати моніторингові дослідження результативності профільного навчання • Аналізувати питання ефективності профільного навчання та навчання в класах з поглибленим вивченням предметів на засіданнях НМР, педагогічних рад, нарадах при директорові • Здійснювати аналіз подальшого навчання випускників відповідно до обраного профілю навчання • Розробити авторські програми відповідних спецкурсів, факультативів профільних класів • Відпрацювати зміст і форми організації навчальних екскурсій та навчальної практики з урахуванням змісту навчальних програм та профільності навчання • Урізноманітнити форми співпраці із закладами вищої школи з питання профільного навчання
УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ ДОПРОФІЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ • успішність реалізації допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів передбачає: • створення відповідної нормативно-правової бази (підготовка концепції допрофільної підготовки, положення про курси за вибором, інструктивних листів, наказів щодо організації окремих аспектів допрофільної підготовки, запровадження портфоліо тощо); • навчально-методичне забезпечення допрофільної підготовки (створення навчальних програм курсів за вибором, орієнтовних навчальних планів для деяких можливих профілів навчання, підручників, навчальних і методичних посібників, методик, засобів навчання); • створення психологічного супроводу допрофільної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів (проведення діагностики з виявлення нахилів, спрямованості й мотивації учнів до певного профілю навчання, того чи іншого виду діяльності; моніторинг успіхів школярів у процесі освоєння курсів за вибором; індивідуальні консультації, групові тренінги тощо); • підготовка й перепідготовка педагогів основної школи до роботи в умовах допрофільної підготовки (директорів, заступників директорів, класних керівників, учителів, соціальних педагогів і шкільних психологів); • розроблення механізму фінансування допрофільної підготовки. Розподіл годин спецкурсів для учнів 10-11-х профільних класів 10-А клас - Економічний профіль, 10-Б клас - Іноземної філології профіль, 10-В клас - Української філології профіль 11-А клас - Економічний профіль, 11-Б клас - Іноземної філології профіль, 11-В клас - Української філології профіль.
На 2022-2023н.р. плануються такі профільні класи: - суспільно-гуманітарного напряму (економічний профіль); - філологічного напряму (української філології профіль, іноземної філології профіль). Правила організації самоосвітницької діяльності учнів • Учитель має досконало визначати завдання як для окремих учнів, так і для всього класу. • Конкретно формулювати певні проблемні завдання під час самоосвітньої діяльності. • Забезпечувати учнів навчальною літературою, посібниками в достатній кількості. • Враховувати індивідуальні особливості учнів, їхні здібності, інтереси, нахили. Особливості вивчення української мови в профільних класах • більш глибоке і повне опанування понять, передбачених стандартом освіти; • широке використання знань із споріднених предметів; • застосування активних методів навчання; • організація дослідницької, проектної діяльності учнів.
Профільне навчання іноземної мови передбачає поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення предмета. Воно має створити учням сприятливі умови для врахування їхніх індивідуальних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів, мотивів і потреб для формування чіткої орієнтації на певний вид майбутньої професійної діяльності, пов'язаної з іноземною мовою. Це здійснюється в результаті широкого використання вчителями іноземної мови колегіуму активних методів навчання, організації дослідницької та проектної діяльності учнів, залучення до навчального процесу освітніх технологій, електронних засобів навчального призначення. Сучасна парадигма іншомовної освіти в колегіумі зорієнтована на таку організацію навчання, яка забезпечує комунікативно-діяльнісний характер процесу оволодіння іноземною мовою в інтеграції з міжкультурним спрямуванням його змісту. Основна школа реалізує іноземної філології профіль, зорієнтований на поглиблення мовної компетенції учнів, формування в них наукового свідогляду, проникнення в зміст лінгвістичної дійсності, яка орієнтується в мові й мовленні.
|
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||