Пробудіть у людині щиру зацікавленість до всього корисного,
вищого, морального – і ви можете бути спокійними,
що вона завжди збереже людську гідність.
К.Д.Ушинський
Театральна діяльність учнів початкових класів
"Дивоцвіт"
Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному та політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері освіти та виховання, мета якої – формувати конкурентно-здібну, творчу особистість, яка спроможна до самовизначення, до самореалізації та самовдосконалення.
Метою роботи вчителя є - виховання творчого, мислячого, активного учня, який легко адаптується в умовах швидких змін суспільного життя, зорієнтованого на загальнолюдські якості, який має систему особистісних цінностей. Адже в кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал. Тому кожна дитина - це творець, яку треба розвивати.
Кожен рік приходять до школи різні діти: кмітливі, тямущі і не дуже, контактні і замкнуті... Але всіх їх об'єднує одна, з моєї точки зору, проблема - вони дивуються і захоплюються все менше і менше, інтереси їх одноманітні: ляльки Барбі, моделі машинок, комп'ютери, ігрові приставки... Та наше суспільство як ніколи потребує активних і творчих людей.
Як же пробудити в дітях цікавість до світу і до самих себе? Як примусити їх душу “працювати”? Як зробити творчу діяльність потребою, необхідною часткою життя?
Розмірковуючи над цим питанням, приходиш до висновку: допомогти може театралізована діяльність.
Беручи участь у театралізованих іграх, дитина входить в образ, перевтілюється в нього, живе його життям. Тому драматизація та театралізація є найбільш розповсюдженим видом дитячої творчості. Це пояснюється двома основними моментами:
По-перше, драма, що основана на діях які виконує сама дитина, найбільш близько, дієво і безпосередньо поєднує художню творчість з особистими переживаннями. В драматичній формі здійснюється цілісне коло уяви, в якій образ, створений з елементів дійсності, втілює і реалізує знову в дійсність, хоча б умовну.
Таким чином, прагнення до дій, до втілення, до реалізації яке закладено в самому процесі уяви, саме в театралізації знаходить повне здійснення.
Другою причиною близькості драматичної форми для дитини є зв'язок будь-якої драматизації з грою.
Драматизація ближче, ніж будь-який вид творчості, безпосередньо пов'язана з грою, цим коренем всієї дитячої творчості.
В цьому й заключається найбільша цінність дитячої гри “в театр”. Гра-драматизація дозволяє вирішити безліч завдань: від ознайомлення з суспільними явищами до формування елементарних математичних знань фізичної досконалості.
Підготовка та показ вистав - це творча діяльність, це інтегроване заняття, воно синтезує різноманітні знання та вміння дітей, сприяє розвитку їхніх творчих здібностей: спостережливості, репродуктивної уяви, фантазії, уміння аналізувати та порівнювати, формує естетичні смаки, сприяє глибокому знайомству учнів з народними традиціями і обрядами, розвитку артистизму, закріплює правила поведінки, виховує повагу до людей, згуртовує колектив класу та налагоджує контакти з батьками.
Отже, педагог повинен докласти чимало зусиль, щоб театралізовані дійства були вдалими, на високому професійному рівні, - створити всі умови для своєчасного, повноцінного, всебічного фізичного, психологічного та духовного розвитку дитини.
Вистава 2019-2020 навчального року "Попелюшка"
Вистава 2017-2018 навчального року "Добро перемагає зло"
Вистава 2016-2017 навчального року "Білосніжка та сім гномів"
Вистава 2015-2016 навчального року "Екологічна казка"
Вистава 2013-2014 навчального року "Великодня казочка"
Підготувала
вчитель початкових класів
Купець Тетяна Григорівна