Автор проекту, науковий керівник, Голова Всеукраїнського благодійного фонду
"Освіта України” Максюта Н.Д. (інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНУ).
Демократизація освіти, надання їй державно-національної спрямованості вимагають від науковців і практиків пошуку нових шляхів якісного вдосконалення виховання і розвитку підростаючої особистості.
На даний час повинна діяти така модель вихованості людини, яка б давала їй змогу вирішувати складні питання життєтворчості, успішно досягати індивідуальних і суспільних цілей.
Сьогодні заклад освіти поступово, але неухильно рухається в напрямі інноваційного забезпечення умовами взаємодії шкільних знань, умінь з економічними вимогами до працівника. Цей напрям має вивести шкільну освіту на якісно новий рівень, що сприятиме виконанню головної її функції - підготувати до соціальних змін, зробити їх конкурентноспроможними на ринку праці, сформувати успішну особистість.
Педагогіка успіху є сьогодні на етапі піднесення. Існуючі досі педагогічні системи теж ставлять за мету успіх у здобувача освіти. І лише тепер ця мета стає досяжною.
З одного боку їй сприяє – оновлення змісту освіти, інноваційні технології, нові організаційні форми освіти, з іншого – у зв’язку з утвердженням у суспільстві ринкових відносин, в основі яких є конкуренція їх суб’єктів, соціальний попит на педагогіку успіху зазнав докорінних змін і на даний час якісна освіта ототожнюється з конкурентоспроможністю людини.
Даний проект розглядається як одна з можливостей модернізації сучасної освіти, формування партнерських стосунків між колегіумом, підприємствами і організаціями та фізичними особами і, зокрема, у створенні організаційно-педагогічних умов для формування успішної особистості, як моделі інноваційного закладу освіти – Школа майбутнього.
Мета, стратегії та завдання проекту.
Основою сучасного освітнього процесу є людина як найвища цінність.
Головною тенденцією виховання стає формування системи ціннісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе.
Набирає сили тенденція гармонійного поєднання інтересів учасників виховного процесу: вихованця, який прагне до вільного саморозвитку і збереження своєї індивідуальності; суспільства, зусилля якого спрямовуються на моральний саморозвиток особистості; держави, зацікавленої у тому, щоб діти зростали громадянами-патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у цивілізованому світі.
Відсутність у частини молоді навичок конструктивного спілкування, загальних принципів розуміння сутності найпростіших соціальних процесів і явищ призводить до конфліктів, стресових ситуацій, неадекватної соціальної поведінки. Як наслідок – «втеча молоді від реальної дійсності» в алкоголізм, наркоманію, віртуальне комп'ютерне середовище.
Метою проекту є створення психолого-педагогічних умов та забезпечення освітнього процесу для формування успішної особистості шляхом впровадження інноваційних освітніх технологій та відповідного програмно-методичного забезпечення на всіх етапах розвитку дитини.
Основне завдання проекту полягає в розробці та реалізації програмно-методичної системи курсів Школи радості і сили розуму, Школи життєвого успіху та Ділового центру успіх, як складових проекту створення технолого-розвивальних умов інтегрованого змісту профільного навчання, за допомогою яких учні в закладі освіти набувають життєвої компетентності як особистісного чинника, що сприяє формуванню успішної особистості.
Цілі проекту:
розробка й активне функціонування цілісної освітньої системи на основі запровадження сучасних особистісно орієнтованих технологій спрямованих на формування успішної особистості - громадянина України;
організація в закладі освіти цілеспрямованої, проектної і всебічної діяльності учнів у межах Школи життєвого успіху та у контексті ціннісного самоусвідомлення особистості на основі вивчення і засвоєння учнями загальнолюдських і національних цінностей, набуття високого рівня життєвої компетентності;
забезпечення співробітництва, співтворчості вчителів та здобувачів освіти у процесі освітньої та позаурочної діяльності, тощо;
реалізація цілісної програми формування основ успішної особистості - Школи життєвого успіху, як системи під проектів підвищення життєвої компетентності колегіїстів;
забезпечення всебічної і ґрунтовної підготовки учителів, класних керівників, психологів до здійснення процесу формування успішної особистості.
Завдання проекту:
розробити та експериментально перевірити ефективну цілісну систему взємопов`язаних самостійних курсів - "Школи життєвого успіху” в позаурочний час як школи формування успішної особистості - конкурентноспроможного випускника;
розробити та апробувати власну модель Школи майбутнього.
Очікувані результати:
Розробка моделі успішної особистості – випускника закладу освіти.
Організація діагностики розвитку успішної особистості – випускника закладу освіти.
Розробка і апробація структурно-змістової моделі закладу освіти як школи майбутнього.