Вівторок, 17.09.2019, 04:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Чернігівський колегіум № 11

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Правила безпечної поведінки.Частина 4

9. Запобігання ураженню блискавкою

       Блискавка - це гігантський електричний розряд, що виникає внаслідок електризації атмосфери  під час грози.

       Проходження заряду блискавки через людину найчастіше закінчується миттєвою смертю у зв’язку з термічним ураженням внутрішніх органів. У деяких випадках можливе короткочасне припинення дихання.

         Щоб уникнути ураження блискавкою, під час грози необхідно дотримуватись таких правил:

  • заховайтесь у приміщенні;
  • в приміщенні вимкніть всі електроприлади, за винятком екстрених випадків намагайтеся не користуватися телефоном;
  • не приймайте під час грози душ або ванну;

       У сучасних міських будинках природний електричний розряд практично не може уразити людину. Громовідвід - надійна система, яка приймає на себе удар блискавки і спрямовує його в землю, тобто повністю нейтралізує силу гігантського електричного розряду.

       Якщо гроза застала Вас у дорозі, не виходьте з транспортного засобу, повністю закрийте вікна.

       Якщо ніде сховатись (скажімо в полі):

  • треба лягти прямо на землю;
  • уникати відкритої місцевості намагайтеся не знаходитись на вершинах пагорбів;
  • не наближайтесь до телеграфних стовпів або високих дерев;
  • не стійте поряд з залізною огорожею, стальними трубами та рейками, опорами електропередач та мостів, а також поблизу інших провідників електрики;
  • якщо ви не один, тримайтесь на відстані один від одного та намагайтесь не стояти, а лягти на землю;
  • намагайтеся сховатися в невеликих заглибленнях, біля підніжжя високих схилів, у лісі;
  • не ховайтеся під окремо стоячими деревами, під навісами, біля металевих конструкцій;

       Якщо ви плаваєте або знаходитесь у човні, найшвидше намагайтеся вибратися на берег. Вода є провідником електрики.

       При ураженні блискавкою людини необхідно:

  • розстебнути на потерпілому одяг, укласти на спину, підкласти валик із одягу під шию, щоб створити кращу прохідність шляхів дихання;
  • очистити порожнину рота від крові, слини, блювотних мас за допомогою бинта або носової хустки, обгорнутої на вказівний палець;
  • у разі відсутності дихання розпочати штучне дихання способом "рот у рот" або "рот у ніс";
  • у разі зупинки серця негайно почати одночасно робити закритий масаж серця та штучне дихання;
  • не можна закопувати постраждалого в землю;
  • в будь-якому випадку негайно звернутись за допомогою лікаря.

10. Безпека руху пішохода

       Перехід дороги.

       Автомобільна дорога, вулиця - частина території, в тому числі у населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів (ТЗ) і пішоходів, з усіма розміщеним на ній спорудах.

       Пішохідний перехід – ділянка проїжджої частини або інженерна споруда, призначені для пересування пішоходів через дорогу.

       Багато смугова дорога – дорога з повздовжніми смугами на проїжджій частині, що мають ширину, достатню для руху ТЗ, і призначеними для руху в обох напрямках.

       При переході проїжджої частини дороги пішоходи повинні користуватися підземним, надземним пішохідними переходами або переходити дорогу у місцях, позначених спеціальною розміткою або дорожніми знаками „Пішохідний перехід”.

       Якщо на ділянках шляхів відсутні позначені пішохідні переходи, переходити дорогу дозволяється на перехрестях по лінії тротуарів або узбіч. Коли перехрестя або позначені пішохідні переходи у межах видимості відсутні, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом до краю проїжджої частини у місцях, де вона добре проглядається в обох напрямках, і тільки після того, як пішохід оцінить відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість і пересвідчитись у відсутності небезпеки.

       Рух організованих груп людей по дорозі дозволяється тільки у напрямку руху транспортних засобів колоною не більше ніж по чотири чоловіки у ряд за умови, що колона не займає більше половини ширини проїжджої частини. Спереду і ззаду колони з лівого боку повинні бути супроводжуючі з червоними прапорцями, а в темний період доби і в умовах недостатньої видимості – із засвідченими ліхтарями: спереду білого кольору, ззаду – червоного.

       Організовані групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а якщо їх немає – узбіччям дороги, але тільки у світлий період доби і лише у супроводі дорослих.

       У всіх випадках, чи збирається пішохід переходити проїжджу частину і узбіччя, а також поза перехрестям і позначеними переходами, він повинен, перш ніж почати перехід, переконатися у його безпеці, і, перш за все, у відсутності ТЗ, що наближається.

       Пішоходи, що не встигли завершити перехід всієї проїжджої частини, провинні пропустити ТЗ, чекаючи можливості для подальшого руху на острівку безпеки, а за його відсутності – на лінії, що розділяє потоки протилежних напрямків. Продовжувати перехід дороги можна, виконавши ті ж вимоги, які регламентують порядок початку переходу проїжджої частини дороги.

       Якщо на проїжджій частині зупинився ТЗ або з’явилася інша перешкода, що обмежує оглядність, необхідно належним чином переконатися у відсутності ТЗ, що наближаються. При цьому обходити їх слід з боку, який ближчий до ТЗ, що наближаються, тобто ТЗ, що стоїть, обходити ззаду.

Рух біля залізничних колій.

       Залізничний переїзд – це перетин шляху із залізничними коліями на одному рівні.

       Залізничні переїзди поділяються на дві категорії – регульована і нерегульована. Регульовані переїзди можуть охоронятися або не охоронятися. Якщо переїзд охороняється усю добу, то такий переїзд обладнується шлагбаумом. Звукова і світова сигналізація автоматично включається при наближенні залізничного потяга.

       Якщо перед залізничним переїздом немає дорожньої розмітки або дорожніх знаків, що визначають кількість смуг руху, переходити переїзд можна лише тоді, коли переконаєшся у відсутності потяга, локомотива або дрезини, що наближаються. При цьому слід керуватися дорожніми знаками, розміткою, світловою і звуковою сигналізацією, положенням шлагбаума, а також вказівками і сигналами чергового по переїзду.

        Забороняється переходити залізничний переїзд при опущеному шлагбаумі або коли він починає опускатися, а також якщо до переїзду у межах видимості наближається потяг. При виявленні потяга (локомотива, дрезини) навіть на великій відстані перетинати переїзд не можна.

Безпека руху велосипедиста.

       Велосипед – це мобільний та доступніший засіб руху на земній кулі. Секрет популярності велосипеда в простоті користування та невисокій вартості. Він не вимагає пального, не забруднює навколишнє середовище, корисний для здоров’я. Проте велосипед – нестійкий та беззахисний транспортний засіб. До того ж підготовка водіїв велосипедистів ніде не провадиться. Тому велосипедисти будь-якого віку нерідко порушують Правила дорожнього руху (ПДР). В результаті близько 8 % від загальної кількості потерпілих у ДТП складають велосипедисти, та ця цифра постійно зростає.

Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку велосипедистів, та перевірка їх справності.

       Щоб їзда на велосипеді була безпечною, треба щоб він був технічно справним. Це поняття включає в себе наявність і надійне функціонування таких пристроїв: звукового сигналу, дзеркало заднього огляду, гальм (переднього і заднього колеса), фари (при їзді в нічний час), світловідбивачів (спереду білого, ззаду червоного, з боку – оранжевого кольорів) та захисних накладок, які закривають ланцюгову передачу.

       Перед виїздом в обов’язковому порядку слід перевірити гальма та звуковий сигнал, а якщо передбачається рух в темну пору доби або в умовах недостатньої видимості, то й освітлення і світло відбиваючі пристрої. Ця вимога до велосипедистів настільки важлива, що про неї прямо сказано в ПДР. Також необхідно перевірити натяг ланцюга, стан коліс, тиск у шинах, затягнення різьбових з’єднань в осях передніх і задніх коліс.

       Недотримання вказаних вимог значно підвищує ймовірність ДТП з участю велосипедистів. Для водіїв велосипедистів ПДР передбачена глава 6, де викладено вимоги до руху велосипедистів.

       Керувати велосипедом при русі по догах дозволяється дітям, яким виповнилось 14 років. А якщо велосипед обладнаний підвісним двигуном, то ним можна керувати, досягнувши 16 років.

       Необхідно мати на увазі, що на велосипеди встановлюють двигуни невеликої потужності, робочий об’єм яких менше 50 см3.

       Треба знати, що за рішенням Уряду Республіки Крим, місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування може проводитися реєстрація велосипедів з видачею номерного знака.

       Отже, ви виїхали на вулицю. В багаторядному потоці машин ви повинні зайняти тільки один ряд правого краю проїзної частини, не більше 1 м від краю. Якщо не створюється перешкода для руху пішоходів, дозволяється їхати по обочині.

       Виїжджати зі свого ряду велосипедисту дозволяється лише при обгоні транспортних засобів, які повільно рухаються, або об’їзд перешкод (автомобіль, що стоїть, ремонтні роботи тощо) і в дозволених випадках для повороту ліворуч і розвороту. Всі ці маневри необхідно виконувати тільки при хорошій видимості і коли дорога вільна, треба бути дуже обережним. При цьому треба обов’язково попередити водіїв, які їдуть позаду, подавши сигнал повороту: ліворуч – витягнувши ліву руку в сторону повороту або праворуч витягнувши в сторону і зігнути в лікті. Ці попереджувальні сигнали слід подавати завчасно. виконавши маневр, слід знову зайняти місце в своєму ряду.

       При повороті праворуч швидкість повинна бути мінімальна, і поворот треба виконувати з якомога меншим радіусом.

       Практика показала, що найчастіше порушуються Правила при повороті ліворуч та розвороті. Тут треба бути особливо уважним. Здійснювати поворот ліворуч або робити розвороти можна тільки на дорогах, де є одна смуга в даному напрямку. Трамвайні колії вважають за одну смугу. Ширина однієї смуги для автомобіля – 3,5 м. Тобто, якщо проїзна частина дороги має 7-8 м, то можна зробити лівий поворот. Для цього треба зайняти крайнє ліве положення, призначене для руху в даному напрямку (ближче до осьової лінії), і на перехресті зробити лівий поворот або розворот. Виконувати це доволі складно. Якщо ви не впевнені в собі, краще, повертаючи ліворуч або виконуючи розворот, зійти з велосипеда і, тримаючи його за кермо, перейти через дорогу за правилами переходу перехрестя для пішоходів.

       Велосипедисти можуть перевозити лише ті вантажі, які не заважають керувати транспортним засобом і не створюють перешкод учасникам дорожнього руху. Велосипедистам забороняється перевозити пасажирів, за винятком дітей до 7 років на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками.

       Рух транспорту на вулицях та дорогах нашої країни відбувається за різних погодних умов. Автомобілі, автобуси, трамваї, тролейбуси перевозять вантажі і людей вдень і вночі, під час опадів, туману, ожеледиці та в ясну сонячну погоду. Перелічені умови руху транспорту впливають в першу чергу на стан проїзної частини дороги та  на її видимість. Велосипедисти повинні враховувати зазначені вище фактори, щоб уникнути ДТП. Так, при слизькій поверхні дороги виїжджати на велосипеді не рекомендується. Під час ожеледиці велосипед стає майже повністю некерованим, можливі падіння з нього і серйозні травми. Якщо погодні умови призводять до погіршення видимості проїзної частини, то на велосипеді необхідно увімкнути ліхтар або фару. Під час руху за несприятливих умов, велосипедист повинен пам’ятати про те, що ці умови створюють незручності для всіх учасників дорожнього руху, а не тільки для велосипедистів. Отже, за поганої погоди треба проявляти подвійну уважність і обережність, зменшувати швидкість руху (при необхідності аж до повної зупинки), виявити повагу до інших учасників руху.

       Керувати мопедами на проїжджій частині можуть особи, що досягли 16-річного віку, а велосипедами – 14-річного. При цьому водії повинні мати картку з інформацією про себе. Зразок картки встановлюють місцеві органи влади.

       Забороняється керувати мопедом та велосипедом із зіпсованими гальмами та звуковим сигналом, а також без освітлення в темний період доби. Ці транспортні засоби повинні бути обладнані світловідбивачами – спереду білого кольору, по боках жовтогарячого, позаду – червоного. В темний період доби повинно вмикатися освітлення – ліхтар, фара.

       Якщо поряд з проїжджою частиною є спеціальна велосипедна доріжка, позначена дорожнім знаком „Доріжка для велосипедистів”, то рухатися на велосипедах і мопедах необхідно тільки нею.

       По тротуарах та пішохідних доріжках можуть рухатися тільки діти до 14 років на дитячих велосипедах і під наглядом дорослих.

       Забороняється під час руху на мопеді або велосипеді триматися за інший транспортний засіб, їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей.

       Група велосипедистів може рухатися тільки в один ряд один за одним у напрямі руху транспортних засобів. При цьому колона велосипедистів розділяється на групи по 10 осіб. Відстань між групами встановлюється в межах 80-100 метрів.

       Буксирування велосипедів та мопедів, а також за їх допомогою забороняється. Водії велосипедів і мопедів зобов’язані виконувати вимоги ПДР, які стосуються водіїв і пішоходів (у випадку, коли велосипед або мопед ведуть у руках), ураховуючи спеціальні вимоги до водіїв мопедів та велосипедів.

11. Дикі та свійські тварини

       Поява диких тварин у населених пунктах, особливо вдень, а також страх свійських тварин перед людиною - одна з характерних ознак захворювання їх на сказ. Забороняється брати хворих тварин у руки, бо на шерсті може бути збудник вірусу сказу.

       Людина заражається від хворих тварин через укуси, подряпини або при потраплянні на слизові оболонки і шкіру, якщо на ній є пошкодження, непомітні навіть для ока. Зараження передається і через предмети, змочені слиною хворих тварин. Місце укусу чи обслинення необхідно негайно промити мильною водою, навколо рани змазати йодом. Після цього треба по можливості швидше звернутися в найближчу медичну установу за допомогою. Коли рана кровоточить і кровотеча не загрожує життю, слід відразу зупиняти кров, так як разом з нею може бути частково усунутий і збудник сказу. Ні в якому разу не можна висмоктувати кров із рани: вірус сказу може потрапити в організм через слизову оболонку рота. Був такий випадок: хвора на сказ собака порвала пальто на молодому чоловікові, але не вкусила його. Мати зашила дірку, обірвала нитку зубами. На слизовій оболонці губи у неї була невелика тріщина. Через два місяці жінка захворіла на сказ і померла.

       Зіпсований одяг слід обережно взяти, провітрити, відразу висушити надворі, а потім випрасувати гарячою праскою або прокип'ятити.

       Варто пам'ятати, що вірус сказу виділяється із слиною тварин за 10 днів до появи зовнішніх ознак захворювання. Тому можна заразитися і від нібито зовсім здорової тварини. Отже, якщо людину покусала, подряпала чи обслинила навіть здорова на вигляд тварина, треба негайно звернутися до лікаря, а таку тварину слід ізолювати і спостерігати за нею протягом 10 днів. Повний курс щеплень проводиться від 7 до 21 доби. Найнебезпечніші укуси у голову, шию, кисті та пальці рук. Період від моменту зараження до виникнення захворювання у людини триває від 2 тижнів до 6 місяців, а деколи й до року. Чим коротший цей період, тим менше залишається у лікаря часу для проведення щеплення проти сказу. Тому звертатися в лікувальний заклад треба якомога раніше.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту

Чернігівський колегіум №11© 2019