Субота, 27.04.2024, 07:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Чернігівський колегіум № 11

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

2021-2022 навчальний рік

Свято "Віват, Інтелект -2022"

Міжнародний день рідної мови в Чернігівському колегіумі №11

Яке прекрасне рідне слово! 
Воно — не світ, а всі світи.
 Володимир Сосюра

   Рідна мова — це мова нації, мова предків, яка пов’язує людину з її народом.  Саме мова — це характер народу, його пам'ять, історія і духовна могутність. У ній відбиваються звичаї, традиції, побут народу, його розум і досвід, краса і сила душі, вона його, народу, цвіт і зав'язь.
   Мова — це душа народу. Немовля з перших днів свого існування чує рідну мову від матері, а потім, підростаючи, повторює перші пестливі слова.     Мелодійна та неповторна українська мова ввібрала в себе гомін лісів, полів, рік і морів землі нашої. 
   Існує твердження, що українська мова — одна з найбагатших слов’янських мов. Вона ніби ллється струмочком і звеселяє душу. Українська мова вважається наймилозвучнішою у світі. Вона дивує й захоплює багатством словника, безмежністю форм, плинністю. Українське слово живе в піснях  народу, чаруючи світ поетичністю, мінливістю настроїв. 
   Українська мова — це барвиста, запашна, нев'януча квітка, яка вічно квітне, долаючи час, кидаючи барвисту стрічку з давнини в майбутнє. Вона виткана і червоною калиною, і синім барвінком, і вишневим цвітом та запашною рутою-м'ятою. 
   Щоб любити — треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.
   Любов до рідної мови, любов до рідної Батьківщини — невіддільні поняття. Вони споконвіку живуть у людських серцях і притаманні тим, хто шанує історію й культуру власного народу.
Тож бережімо красу й чистоту рідної мови! Нехай наповнює вона наші душі багатством і красою духовності.
   Традиційно 21 лютого, з нагоди Міжнародного дня рідної мови, у Чернігівському колегіумі №11 була проведена низка заходів, щоб ще раз долучитися вустами і серцем до материнської мови, найкращої, найсвятішої, найріднішої.
   Про мову як духовний скарб нації, про те, що вона живе в наших серцях, йшла мова під час таких заходів:
•    урок-репортаж «Її величність – Мова…» (учитель Кравченко Любов Іванівна, 11- А клас);
•    усний переказ публіцистичного стилю «Таїна слова» (учитель Тищенко Тетяна Петрівна, 11-В клас);
•    тематичні диктанти в 9 класах про значення мови в житті суспільства (учитель Самойлова Світлана Анатоліївна, 9-А, 9-Д класи).
•    твір-роздум «Рідна мова дається народові Богом...» (учитель Назаренко Валентина Олексіївна, 9-Б клас);
•    твір-роздум «Мова-душа народу» (учитель Заруба Світлана Володимирівна, 9-Г клас);
•    круглий стіл «Говорити українською –це модно!» (учитель Березкина Леся Олегівна, 8-Б клас);
•    мовний марафон «Все починається зі слова...» (учитель Бобровник Раїса Олександрівна, 8-Г, 8-Д класи);
•    усний журнал «Єдиний скарб у тебе - рідна мова» (учитель Бакун Віра Григорівна, 7-А клас);
•    урок-діалог  «Мова нас єднає» (учитель Ліхута Вікторія Вікторівна, 7-В клас );
•    поетичний коктейль «Звучи, наша мово, над світом крилато!» (учитель Кошева Олена Іванівна, 7-Г клас);
•    твір-роздум «Рідна мова в моєму домі» (учитель Тищенко Тетяна Петрівна, 5-В, 5-Д класи);
•    година спілкування «Мова рідна, солов'їна» (учитель Павленко Юлія Валеріївна, 5-В клас);
•  урок-гра «Мова - це серце народу» та виготовлення стінівки до Міжнародного дня рідної мови (учитель Лашук Алла Володимирівна, 4-Д клас);
•    година спілкування «Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово (учитель Денисенко Ірина Леонідівна, 2-Б клас);
•    година спілкування «Збережемо наш скарб - рідну мову!» (учитель Полуботко Людмила Вікторівна, 3-Е клас);
•    урок «Рідна мова - серця мого подих» (учитель Позняк Алла Леонідівна, 2-В);
•    урок «Рідна мова-серце народу» (Щибун О. В., 2-Е);
•    святковий QUIZ для учнів 8- 10 класів (самоврядування колегіуму).
   Усі заходи були підпорядковані єдиній виховній меті: шанувати, розвивати українське слово, дбати про красу і багатство української мови.

УРОКИ МЕДІАГРАМОТНОСТІ

Президент України Володимир Зеленський під час Всеукраїнського форуму «Україна 30. Культура, медіа, туризм» звернув увагу на необхідність проведення уроків медіаграмотності в закладах освіти для розвитку свідомого та критичного ставлення до інформації, що отримуємо з різних джерел.

Уміння правильно користуватися медіа стає у пригоді в освітньому процесі, адже використання медіаресурсів під час навчання допомагає наочно пояснити матеріал та зацікавити, особливо покоління, яке не пам’ятає часів без інтернету.

З метою формування навичок медіаграмотності 17 лютого 2022 року у Чернігівському колегіумі №11 провели уроки, на яких учителі  навчали здобувачів освіти критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям, усвідомлювати цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти:

  • колегіїсти 11-А класу (учитель Кравченко Любов Іванівна) на уроці української мови добирали інформацію з доступних джерел «Сьогодення нашої країни. Духовності нації», навчалися критично мислити: вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень;
  • учні 11-В класу (учитель Тищенко Тетяна Петрівна) провели урок  «Допис дискусійного характеру «Безпека в соцмережах: на що звернути увагу»,  на якому була гра «БІНГО», а також колегіїсти знаходили біополе кожного учасника, звертали  увагу, які є джерела інформації, складали та малювали  екант-сторінку «Як поширюється інформація»;
  • на уроках мистецтва (учитель Борова Людмила Миколаївна) учні 11-х класів розглянули тему «Телебачення. Маніпуляції на телебаченні», на яких синтезували, оцінювали інформацію з будь-яких джерел, бачили проблеми, ставили запитання, висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
  • учні 10-В класу  (учитель Кухаренко Алла Володимирівна) застосували інтерактивне середовище для навчання на уроці інформатики, формували уміння робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його;
  • для колегіїстів 8-В та 8-Г класів Сташевська Вікторія Олександрівна провела уроки з медіаграмотності «Довіряй, але перевіряй. Визначення фейків, фактів, суджень»;
  • молодші школярі 2–3-х класів  (учитель Левкович Аліна Олександрівна) формували критичне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, навчалися інформаційній безпеці під час роботи з інтернетом;
  • проведено годину спілкування в 5- А класі «Основи медіаграмотності» (учитель Рибалко Т.Л.).

ВИТЯГ ІЗ ПРОТОКОЛУ №9

засідання педагогічної ради

від 20.01.2022р.

(Переглянути протокол за посиланням)

Засіданні наукового товариства учнів «Інтелект»

  З метою підтримки колегіїстів, здатних до наукового пошуку, зацікавлених у підвищенні свого інтелектуального рівня, у колегіумі створено наукового товариства учнів «Інтелект».
  14.01.2022р. відбулося чергове засідання товариства, на якому здобувачі освіти презентували свої науково-дослідницькі роботи:
1.    Петрушинець Владислав, учень 11-А класу,  – «Постать митрополита Арсенія Мацієвича (1697-1772) в історичній науці другої половини ХІХ – ХХ століть» (учитель Чистяков Володимир Олександрович).
2.     Вершняк Анастасія, учениця 11-А класу, – «Формування освітнього середовища  НУШ» (учитель Сепик Анна Дмитрівна).
3.    Голобурда Іван, учень 11-Б класу, – «Повстанський рух на Північно-Східній Україні: історичні факти та їх фальсифікація» (учитель Ананко Жанна Петрівна).
4.    Голобурда Іван, учень 11-Б класу, – «Аналіз методів атак на бездротові мережі. Створення портативного пристрою для сканування бездротових мереж» (учитель Коробко Оксана Михайлівна). 
5.    Котляренко Ярина, учениця 9-А класу, – «Специфіка народного втілення образу жінки в казках Чернігівського регіону» (учитель Самойлова Світлана Анатоліївна).
  Роботи, які презентували здобувачі освіти, носять проблемно-пошукового характер, відображають методологію, процес, результати власного дослідницького проєкту та відповідають віковим інтересам і пізнавальним можливостям учасників конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. Тематика проєктів (відповідно, і робіт) відповідає напрямам наукових секцій наукових відділень Малої академії наук України.
  Проєкти ґрунтуються на певних науковій та експериментальній базах, містять дані особисто проведених дослідів, спостережень чи пошукової роботи; результати їх опрацювання, аналіз та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела; відображають власну позицію дослідника.
Рішенням наукового товариства учнів «Інтелект» було запропоновано названим колегіїстам взяти участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України.

     

   

САМООСВІТА – ПІДВИЩЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА

Кравченко Любов Іванівна,
заступник директора 
з навчально-виховної роботи

   Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя.
Кожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток. Саморозвиток – ознака професіоналу високого класу. 
   Головними внутрішніми мотивами самоосвіти педагога мають бути:
•    бажання поліпшити слабкі сторони володіння певним напрямом діяльності, бажання вдосконалювати свою педагогічну майстерність (наприклад, підготовка учнів до міських і обласних олімпіад);
•    глибоке вивчення теорії та практики даної проблеми;
•    намагання осмислити, втілити в практику, запропонувати колегам механізм певної дії;
•    теоретичне осмислення й узагальнення передового педагогічного досвіду по обраній проблемі;
•    поглиблення знань із питань, які викликають інтерес (наприклад, вивчення методики рішення олімпіадних завдань);
•    не зупинятися на досягнутому.
   Шляхом досконалої організації самоосвітньої діяльності постійно удосконалюється професійна майстерність вчителя і, як наслідок, формується авторитет педагога серед учнів, батьків, колег. Творчо працюючий педагог сам створює свій особистий імідж.
   Види діяльності в процесі самоосвіти, які сприяють професійному зростанню вчителя:
•    систематичне читання методичної, педагогічної, предметної літератури і звернення до авторитетних джерел ( на паперових, електронних носіях);
•    систематичний перегляд певних телепередач;
•    огляд в Інтернеті інформації з методики викладання предметів, педагогіки, психології, педагогічних технологій;
•    розв’язування олімпіадних завдань, тестів, питань ЗНО, кросвордів та інших завдань підвищеної складності або нестандартної форми;
•    прослуховування лекцій, докладів в установах, до яких особа не залучена офіційно;
•    відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, уроків колег;
•    дискусії, наради, обмін досвідом з колегами;
•    систематичне проходження курсів підвищення кваліфікації;
•    організація гурткової та позакласної діяльності з предмету;
•    вивчення інформаційно-комп'ютерних технологій;
•    відвідування предметних виставок та тематичних екскурсій з предмету при проходженні курсів;
•    спілкування з колегами в школі, районі, області та в Інтернеті;
•    ведення здорового способу життя;
•    використання порад фахівців заради підвищення власних знань чи майстерності;
•    дослідницька діяльність після досягнення певного рівню освіти, експерименти, моделювання, праця помічником під керівництвом освіченого фахівця тощо.
   Тому педагогічний колектив колегіуму підвищує свої професійні можливості в різних формах, серед яких психолого-педагогічні семінари, інструктивно-методичні наради, засідання методичної ради.
   Так у першому семестрі 2021 – 2022 н.р. для педагогічного  колективу колегіуму були проведені: 

  • психолого-педагогічні семінари: «Ефективне спілкування та раціональна поведінка вчителя для конструктивного вирішення конфліктних ситуацій у шкільному середовищі», «Безпечне освітнє середовище. Профілактика шкільного боулінгу»;
  • круглий стіл «Діяльність педагогічного колективу щодо створення позитивного іміджу закладу освіти»;
  • педагогічні читання: «Інноваційна педагогічна діяльність як особливий вид творчої діяльності вчителя»;
  • ділова гра «Удосконалення самоосвіти вчителя»;
  • майстер-клас «Можливості хмарних технологій в освітньому процесі»;
  • інформаційно-методичні наради, на яких розглянули наступні питання:
    - теоретичні аспекти формування дослідницьких навичок у здобувачів освіти,
    - розвиток інтелектуально-творчих здібностей учнів за допомогою інноваційних технологій,

    - запобігання стресу та хронічної втоми вчителів,
    - розвиток емоційного інтелекту здобувачів освіти: як навчити розуміти свої почуття,
    - кваліметричні вимірювання діяльності закладу освіти,
    - ЗНО: позитиви, негативи та шляхи вдосконалення,
    - медіаграмотність – уміння всіх учасників освітнього процесу критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти та як захиститися від маніпуляцій,
    - застосування методів проєктів у НУШ;
  • на засідання методичної ради виносилися такі питання:
    - підведення підсумків першого та другого етапів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін;
    - реалізація завдань роботи з обдарованими учнями;
    - підготовка команди колегіуму до участі в ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад;
    - моніторинг знань учнів з основ наук за І семестр;
    - про підготовку до захисту учнівських науково-дослідницьких робіт на міському та обласному турах  в Чернігівському відділенні МАН;
    - оцінювання та самооцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти;
    - розвиток професійної компетентності вчителів у системі роботи над науково-методичною темою;
    - індивідуальний освітній маршрут педагога – один зі шляхів самовдосконалення;
  • консультація для молодих вчителів із питань: 
    - саморозвиток особистості, як засіб професійного саморозвитку педагога;
    - діагностика, як один із інструментів вивчення професійної компетентності вчителя;
    - школа педагогічної культури В. Сухомлинського.

      

      

      

      

      

      

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НА 2022 РІК

(Переглянути документ можна за посиланням)

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

(Переглянути документ можна за посиланням)

 

Прямі посилання на критерії

Англійська мова Біологія Географія Економіка
Зарубіжна література Захист України Захист України (медицина) Інформатика
Історія Математика Мистецтво Музичне мистецтво
Німецька мова Образотворче мистецтво Основи здоров'я Правознавство
Технічна праця та технології Трудове навчання і технології Українська мова Фізика
Фізична культура Французька мова Хімія

Освітня програма

початкової освіти

на 2021-2022 навчальний рік

(Переглянути документ можна за посиланням)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

2021 – 2022 навчальний рік

(Переглянути документ можна за посиланням)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

2021 – 2022 навчальний рік

(Переглянути документ можна за посиланням)

 

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти у

Чернігівському колегіумі №11

Чернігівської міської ради

Чернігівської області

(Переглянути положення можна за посиланням)

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту

Чернігівський колегіум №11© 2024