Новий президент - 2016
Пропонуй! Плануй!
Організовуй! Виконуй!
Самоврядування необхідний орган управління сучасних українських шкіл. Молоде покоління українців має вміти співпрацювати на принципах гласності та демократії. Створення органів учнівського самоврядування в освітньому закладі допомагає самореалізаціі та визначенню активної громадської позиції учнів. Участь у діяльності учнівського парламенту – це основа для формування суспільно активної особистості, громадянина України, спроможного активно діяти. З метою підвищення ефективності роботи учнівського самоврядування активно визначається лідер закладу освіти шляхом організованих виборів, які реалізуються в залученні всіх учнів та вчителів до планування, організації, контролю навчальної та громадської роботи колегіуму. Вибори президента учнівського парламенту сприяють формуванню основ політично-правової толерантності.
Мета проекту: сприяти організації виборчого процесу у закладі освіти, шляхом активізації та просвіти здобувачів освіти під час шкільних президентських виборів, а саме:
- сприяти виробленню свідомого ставлення до виборів та значимості особистої участі в них;
- виявити серед учнів дітей, що мають лідерські здібності. В ході проведення виборів надати їм шанс для самореалізації;
- зробити гідний вибір президента та віце-президента учнівського самоврядування;
- створити ефективну систему взаємозв’язку адміністрації, педагогічного колективу та учнівського активу;
- захист і реалізація прав і свобод колегіїстів.
Завдання проекту: переконати школярів у тому, що брати участь у виборах – це обов’язок перед учнівським колективом, у якому вони навчаються, діють і живуть.
Якщо свідомий – голосуй,
якщо не обрав – не критикуй.
Забезпечити вироблення в учнів почуття господаря своєї школи шляхом:
- формування уміння співпрацювати на принципах рівності та демократизму;
- виховання громадянина, якому притаманне гармонійне поєднання духовного багатства, моральної чистоти та фізичної досконалості;
- розширення діапазону діяльності педагогічного колективу і дітей як членів єдиного колективу, створення умов для їхньої співдружності, творчого пошуку.
За характером контактів: внутрішній.
За кінцевим результатом: теоретико-практичний.
За змістом: позапредметний.
За кількістю учасників: колективний (учителі та учні 5-11класів).
Початок: вересень 2015р.
Методична допомога:
- стимулювання: залучення учнів до управління в певних напрямках діяльності колегіуму і координування їх роботи;
- організація учнівського парламенту дітей;
- діагностика: виявити специфіку стосунків в учнівському колективі;
- сформувати ланцюг лідер – команда – робота – результат.
Шляхи реалізації:
- проведення передвиборчої програми;
- проведення виборів за парламентсько-президентською моделлю;
- складання плану роботи;
- призначення голів комісій і планування роботи комісій;
- встановлення шефства та залучення до роботи молодших школярів.
Прогнозований результат:
- широко розвинена система органів учнівського самоврядування;
- сформовані в учнів високі гуманні та моральні якості, вміння співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму;
- сформоване толерантне ставлення до різних світоглядів;
- сформоване почуття патріотизму, лідерства;
- правова культура;
- активно діюча система шкільного самоврядування із беззаперечним лідером;
- плідна співпраця учнівського парламенту із адміністрацією, педагогічним колективом.
У разі перемоги в шкільних виборах, президент має право:
- пропонувати кандидатів до учнівського парламенту;
- виносити на розгляд членів Ради здобувачів освіти питання, що турбують учнів;
- скликати учнівську конференцію, засідання парламенту;
- ухвалювати рішення, які не суперечать Статуту закладу освіти;
- подавати пропозиції про внесення змін і доповнень у Статут учнівського парламенту;
- вносити пропозиції, що сприятимуть поліпшенню стану навчання та дозвілля;
- представляти інтереси закладу освіти в громадських організаціях.
Етапи реалізації проекту:
1. Організаційно-підготовчий:
- організація передвиборчої кампанії;
- реєстрація кандидатів в президенти;
- засідання передвиборчих штабів кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування;
- складання перспективного плану роботи передвиборчих штабів на період президентських перегонів;
- складання агітаційних програм.
2. Організаційно-практичний:
- складання списків кандидатів;
- складання списків виборців;
- виготовлення бюлетенів для голосування;
- агітаційні заходи кандидатів на посаду президента учнівського самоврядування;
- розміщення рекламних плакатів кандидатів в президенти учнівського самоврядування;
- президентські дебати: „Що я можу вам запропонувати!?”;
- день без агітації;
- вибори президента учнівського самоврядування.
3. Узагальнено-аналітичний:
- підрахування голосів виборчою комісією;
- оголошення результатів голосування;
- інавгурація президента учнівського самоврядування.
Очікувані результати
1. Плідна робота учнівського парламенту під керівництвом нового президента.
2. Активна діяльність учнів та вчителів в житті учнівського самоврядування в закладі освіти.
|